Tel: +31115612200 WhatsApp: 0659860100 info@dierenkliniekterneuzen.nl

Sofie Fincioen

Dierenarts

“Het klinkt een beetje cliché, maar ook ik was al van kleins af gebeten door alles wat op vier pootjes loopt.”

Hallo iedereen,

Ik ben Sofie Fincioen, dierenarts en afgestudeerd in 2007. Mijn eerste jobervaring heb ik opgedaan in een praktijk in Engeland. Daarna heb ik een zestal jaar gewerkt in Marke in België. Zeven jaar geleden ben ik dan in Terneuzen beland. Sinds begin 2022 ben ik samen met Anne zaakvoerder geworden. Die nieuwe uitdaging zie ik volledig zitten!

Het klinkt een beetje cliché, maar ook ik was al van kleins af gebeten door alles wat op vier pootjes loopt. Dierenarts is zo’n gevarieerd beroep! Geen enkele dag is hetzelfde. Als ik dan toch moet kiezen, zou ik tandheelkunde en chirurgie als mijn favoriete vakgebieden opschrijven.
Samen met mijn vriend, dochter en zoon woon ik in Knokke, in België. Als er tijd is voor hobby’s dan lees ik heel graag en proberen we toch eenmaal per jaar op de skilatten te staan.

Ik verwelkom jullie graag op de praktijk met jullie trouwe viervoeters!

“Van kleins af aan ging ik al konijntjes aaien in de dierenwinkel, omdat ik zelf geen dieren had.”

Hoi allemaal,

Mijn naam is Anne Kreb en ik kom oorspronkelijk uit Enschede. Ik woon met mijn man, drie prachtige dochters en onze poes Lulu in de rand van Gent. Mijn hobby’s zijn hardlopen en muziek- en pianoles.

Ik ben dierenarts en medezaakvoerder (samen met Sofie) van Dierenkliniek Terneuzen. In de zomer van 2009 ben ik begonnen bij Dierenkliniek Terneuzen en heb ik de kliniek voor het eerst leren kennen. Dan ben ik een jaartje teruggegaan naar de faculteit diergeneeskunde in Gent om een internship te doen; dat is een soort opleiding waarbij je als dierenarts daar werkt en je ondertussen in alle vakgebieden nog verder verdiept.  In 2010 ben ik teruggekomen naar Zeeland en op 1 mei 2023 mocht ik hier mijn 12,5 jarig jubileum vieren. Het beroep dierenarts vind ik het mooiste beroep ter wereld en ik zou nooit anders willen.

Van kleins af aan ging ik al konijntjes aaien in de dierenwinkel, omdat ik zelf geen dieren had. Mijn studie heb ik in Gent gedaan en daar heb ik ook mijn man leren kennen. Op de kliniek vind ik chirurgie en medische beeldvorming (echografie en röntgenfoto’s) het interessantst. Sinds 1 januari 2022 ben ik daarnaast praktijkmanager geworden en dat is ook een ontzettend leuke uitdaging.

Hopelijk tot gauw op de kliniek!

Anne Kreb

Dierenarts

Anne Kreb

Dierenarts

“Van kleins af aan ging ik al konijntjes aaien in de dierenwinkel, omdat ik zelf geen dieren had.”

Hoi allemaal,

Mijn naam is Anne Kreb en ik kom oorspronkelijk uit Enschede. Ik woon met mijn man, drie prachtige dochters en onze poes Lulu in de rand van Gent. Mijn hobby’s zijn hardlopen en muziek- en pianoles.

Ik ben dierenarts en medezaakvoerder (samen met Sofie) van Dierenkliniek Terneuzen. In de zomer van 2009 ben ik begonnen bij Dierenkliniek Terneuzen en heb ik de kliniek voor het eerst leren kennen. Dan ben ik een jaartje teruggegaan naar de faculteit diergeneeskunde in Gent om een internship te doen; dat is een soort opleiding waarbij je als dierenarts daar werkt en je ondertussen in alle vakgebieden nog verder verdiept.  In 2010 ben ik teruggekomen naar Zeeland en op 1 mei 2023 mocht ik hier mijn 12,5 jarig jubileum vieren. Het beroep dierenarts vind ik het mooiste beroep ter wereld en ik zou nooit anders willen.

Van kleins af aan ging ik al konijntjes aaien in de dierenwinkel, omdat ik zelf geen dieren had. Mijn studie heb ik in Gent gedaan en daar heb ik ook mijn man leren kennen. Op de kliniek vind ik chirurgie en medische beeldvorming (echografie en röntgenfoto’s) het interessantst. Sinds 1 januari 2022 ben ik daarnaast praktijkmanager geworden en dat is ook een ontzettend leuke uitdaging.

Hopelijk tot gauw op de kliniek!

Alexander Steyaert

Dierenarts

“Al vanaf ik 5 jaar oud was wilde ik dierenarts worden. “

Beste allemaal,

Ik ben Alex en woon samen met mijn vrouw en 2 kinderen in België. Al vanaf ik 5 jaar oud was wilde ik dierenarts worden. Deze droom kwam in vervulling in 2015, toen ik afstudeerde aan de faculteit diergeneeskunde te Merelbeke. Na het afstuderen ben ik werkzaam geweest in verschillende praktijken in België waarna ik eind 2019 begonnen ben bij Dierenkliniek Terneuzen.

Mijn interesses binnen de diergeneeskunde liggen vooral in de interne geneeskunde, chirurgie en orthopedie. Bijscholen als dierenarts vind ik een must. Zo heb ik augustus 2020 de opleiding vakdierenarts afgerond. Dit is een 2 jarige Europees erkende opleiding waarbij een bredere diergeneeskundige kennis verkregen wordt met focus op de interne geneeskunde. Sinds 2022 volg ik ook bijscholingen van ESAVS (European School for Advanced Veterinary Studies) om mijn kennis binnen de orthopedie te verbeteren.

Naast het werk hou ik van lekker eten, verre reizen, duiken en alles wat met outdoor activiteiten, het gezin en sporten te maken heeft.

Tot snel!

Alexander Steyaert

Dierenarts

“Al vanaf ik 5 jaar oud was wilde ik dierenarts worden. “

Beste allemaal,

Ik ben Alex en woon samen met mijn vrouw en 2 kinderen in België. Al vanaf ik 5 jaar oud was wilde ik dierenarts worden. Deze droom kwam in vervulling in 2015, toen ik afstudeerde aan de faculteit diergeneeskunde te Merelbeke. Na het afstuderen ben ik werkzaam geweest in verschillende praktijken in België waarna ik eind 2019 begonnen ben bij Dierenkliniek Terneuzen.

Mijn interesses binnen de diergeneeskunde liggen vooral in de interne geneeskunde, chirurgie en orthopedie. Bijscholen als dierenarts vind ik een must. Zo heb ik augustus 2020 de opleiding vakdierenarts afgerond. Dit is een 2 jarige Europees erkende opleiding waarbij een bredere diergeneeskundige kennis verkregen wordt met focus op de interne geneeskunde. Sinds 2022 volg ik ook bijscholingen van ESAVS (European School for Advanced Veterinary Studies) om mijn kennis binnen de orthopedie te verbeteren.

Naast het werk hou ik van lekker eten, verre reizen, duiken en alles wat met outdoor activiteiten, het gezin en sporten te maken heeft.

Tot snel!

“Mijn passie ligt vooral bij de echografie en medische beeldvorming”

Ik ben Liana en woon samen mijn vriend Peter in het schone Gent aan het water. Met veel trots maak ik sinds kort deel uit van het team in Terneuzen! Mijn passie ligt vooral bij de echografie en medische beeldvorming, maar je zal me evengoed met veel liefde kunnen bezig zien in de algemene diergeneeskunde.

In mijn vrije tijd ga ik graag op wandel in de natuur met mijn hond Usko. Ook Duts, mijn lieve “foster-fail” kat kan niet meer ontbreken in mijn leven.

Wie weet tot binnenkort!

Liana De Bruyne

Dierenarts

Liana De Bruyne

Dierenarts

“Mijn passie ligt vooral bij de echografie en medische beeldvorming”

Ik ben Liana en woon samen mijn vriend Peter in het schone Gent aan het water. Met veel trots maak ik sinds kort deel uit van het team in Terneuzen! Mijn passie ligt vooral bij de echografie en medische beeldvorming, maar je zal me evengoed met veel liefde kunnen bezig zien in de algemene diergeneeskunde.

In mijn vrije tijd ga ik graag op wandel in de natuur met mijn hond Usko. Ook Duts, mijn lieve “foster-fail” kat kan niet meer ontbreken in mijn leven.

Wie weet tot binnenkort!

“Al van jongs af aan wist ik dat ik iets wou doen met dieren.”

Hoi allen,

Ik ben Jessie en mama van 3 geweldige kids. Ik ben afkomstig uit België maar 6 jaar geleden verhuisd naar Nederland. Hier heb ik ook mijn partner leren kennen. In mijn vrije tijd doe ik judo en ben ik graag creatief bezig. Thuis hebben we 4 honden en 2 katten.  Al van jongs af aan wist ik dat ik iets wou doen met dieren.

Ik ben 11 jaar geleden afgestudeerd als dierenartsassistente aan de Hogeschool in Gent. Voordat ik hier kwam werken ben ik werkzaam geweest als stalmedewerker bij varkensbedrijven. Ik ben nu 4 jaar werkzaam bij Dierenkliniek Terneuzen. Ik heb heel veel plezier in mijn werk. Ik hou van de afwisseling die we dagelijks hebben, geen enkele dag is hetzelfde. Daarnaast vind ik het fijn om enerzijds de mensen te woord te staan aan de balie en de telefoon, maar anderzijds vind ik het ook fijn om achter de schermen te helpen met de dierenartsen en laboratoriumonderzoeken uit te voeren.

Ik heb in 2023 de studie voor paraveterinair met succes afgerond. Daarnaast ben ik ook bezig met de opleiding kattengedragstherapie. Dus ik hoop jullie binnenkort ook te kunnen helpen met advies rondom kattengedrag. Ik hoop nog vele jaren werkzaam te zijn bij Dierenkliniek Terneuzen en mijn kennis nog meer te verbreden.

Hopelijk tot in de praktijk!

Jessie Van Verdegem 

Paraveterinair

Jessie Van Verdegem 

Paraveterinair

“Al van jongs af aan wist ik dat ik iets wou doen met dieren.”

Hoi allen,

Ik ben Jessie en mama van 2 geweldige kids.  Ik ben afkomstig uit België maar 6 jaar geleden verhuisd naar Nederland. Hier heb ik ook mijn partner leren kennen. In mijn vrije tijd doe ik judo en ben ik graag creatief bezig. Thuis hebben we 4 honden en 2 katten.  Al van jongs af aan wist ik dat ik iets wou doen met dieren.

Ik ben 11 jaar geleden afgestudeerd als dierenartsassistente aan de Hogeschool in Gent. Voordat ik hier kwam werken ben ik werkzaam geweest als stalmedewerker bij varkensbedrijven. Ik ben nu 4 jaar werkzaam bij Dierenkliniek Terneuzen. Ik heb heel veel plezier in mijn werk. Ik hou van de afwisseling die we dagelijks hebben, geen enkele dag is hetzelfde. Daarnaast vind ik het fijn om enerzijds de mensen te woord te staan aan de balie en de telefoon, maar anderzijds vind ik het ook fijn om achter de schermen te helpen met de dierenartsen en laboratoriumonderzoeken uit te voeren.

Ik heb in 2023 de studie voor paraveterinair met succes afgerond. Daarnaast ben ik ook bezig met de opleiding kattengedragstherapie. Dus ik hoop jullie binnenkort ook te kunnen helpen met advies rondom kattengedrag. Ik hoop nog vele jaren werkzaam te zijn bij Dierenkliniek Terneuzen en mijn kennis nog meer te verbreden.

Hopelijk tot in de praktijk!

Jozien Knuijt

Dierenartsassistente

“Ik denk dat er geen enkele baan is die zo veelzijdig is!”

Hallo allemaal,
Ik ben Jozien en sinds 1980 werkzaam als dierenartsassistente.
Mijn vrije tijd besteed ik aan reizen, wandelen, tuinieren, fietsen, zwemmen en wandelen. Ik zing graag en dat in 2 koren. Ook maak ik graag mijn eigen kleding.
Ik woon met Bliksem, Brigida, (de katten) en de valkparkiet in Nieuw en Sint Joosland, vlakbij Middelburg. In de jaren 80 bestond het beroep van assistente niet echt. Je was het ‘hulpje’ van de dierenarts. Ik ging werken bij een familie, een vrouwelijke dierenarts.
De praktijk bevond zich in schuur naast het woonhuis en behalve telefoneren, afrekenen, dieren vasthouden en helpen bij operaties, hield ik ook het woonhuis schoon, harkte in de tuin tijdens vakanties en maaide het gazon. Desgewenst haalde ik ook de kinderen op. Met deze arts heb ik gewerkt tot 2001, toen stopte ze met werken en verkocht haar bedrijf aan de arts waar ze sinds 1996 mee samenwerkte. In 2001 zijn we naar een groter pand vertrokken. Dat was op tijd want de schuur werd te klein voor de vele patiënten. In 2014 begon het te kriebelen en ben ik bij Dierenkliniek Dierzorg gaan werken. Ik heb daar 11 jaar met plezier gewerkt.
Eind 2024 won mijn nieuwsgierigheid het van de zekerheid.
Sinds 5 maart 2025 ben ik met plezier gestart bij Dierenkliniek Terneuzen!!
Mijn voornemen is om al mijn opgedane kennis van de afgelopen jaren in praktijk te brengen zodat ik jullie zo goed mogelijk kan helpen! En op de vraag wat doe je het allerliefst?? Alle voorkomende werkzaamheden, dat blijft.

Ik denk dat er geen enkele baan is die zo veelzijdig is!

Tot snel!

Jozien Knuijt

Dierenartsassistente

Ik denk dat er geen enkele baan is die zo veelzijdig is!

Hallo allemaal,
Ik ben Jozien en sinds 1980 werkzaam als dierenartsassistente.
Mijn vrije tijd besteed ik aan reizen, wandelen, tuinieren, fietsen, zwemmen en wandelen. Ik zing graag en dat in 2 koren. Ook maak ik graag mijn eigen kleding.
Ik woon met Bliksem, Brigida, (de katten) en de valkparkiet in Nieuw en Sint Joosland, vlakbij Middelburg. In de jaren 80 bestond het beroep van assistente niet echt. Je was het ‘hulpje’ van de dierenarts. Ik ging werken bij een familie, een vrouwelijke dierenarts.
De praktijk bevond zich in schuur naast het woonhuis en behalve telefoneren, afrekenen, dieren vasthouden en helpen bij operaties, hield ik ook het woonhuis schoon, harkte in de tuin tijdens vakanties en maaide het gazon. Desgewenst haalde ik ook de kinderen op. Met deze arts heb ik gewerkt tot 2001, toen stopte ze met werken en verkocht haar bedrijf aan de arts waar ze sinds 1996 mee samenwerkte. In 2001 zijn we naar een groter pand vertrokken. Dat was op tijd want de schuur werd te klein voor de vele patiënten. In 2014 begon het te kriebelen en ben ik bij Dierenkliniek Dierzorg gaan werken. Ik heb daar 11 jaar met plezier gewerkt.
Eind 2024 won mijn nieuwsgierigheid het van de zekerheid.
Sinds 5 maart 2025 ben ik met plezier gestart bij Dierenkliniek Terneuzen!!
Mijn voornemen is om al mijn opgedane kennis van de afgelopen jaren in praktijk te brengen zodat ik jullie zo goed mogelijk kan helpen! En op de vraag wat doe je het allerliefst?? Alle voorkomende werkzaamheden, dat blijft.

Ik denk dat er geen enkele baan is die zo veelzijdig is!

Tot snel!

“Ik heb een grote passie voor dieren en hun welzijn”

Mijn naam is Selma Verstraten en ik werk met veel plezier bij dierenkliniek Terneuzen. Ik heb een grote passie voor dieren en hun welzijn, en vind het belangrijk dat ieder dier zich zo veilig en comfortabel mogelijk voelt. Door hier te werken doe ik waardevolle praktijkervaring op en breid ik mijn kennis dagelijks verder uit binnen de dierzorg.

Deze functie zie ik als een belangrijke stap richting mijn toekomstplannen. In de komende periode wil ik mij blijven ontwikkelen, met als doel het: openen van mijn eigen trimsalon eind 2026. De ervaring die ik hier opdoe, zowel in het omgaan met dieren als in het samenwerken binnen een klinische omgeving neem ik straks mee in mijn eigen onderneming.

Tot die tijd zet ik mij binnen deze kliniek met veel zorg, aandacht en liefde in voor elk dier dat in de kliniek komt, en vind ik het fijn om eigenaren met een gerust gevoel te kunnen helpen.

Graag tot ziens in de praktijk!

Selma Verstraten

Paraveterinair

Selma Verstraten

Paraveterinair

“Ik heb een grote passie voor dieren en hun welzijn”

Mijn naam is Selma Verstraten en ik werk met veel plezier bij dierenkliniek Terneuzen. Ik heb een grote passie voor dieren en hun welzijn, en vind het belangrijk dat ieder dier zich zo veilig en comfortabel mogelijk voelt. Door hier te werken doe ik waardevolle praktijkervaring op en breid ik mijn kennis dagelijks verder uit binnen de dierzorg.

Deze functie zie ik als een belangrijke stap richting mijn toekomstplannen. In de komende periode wil ik mij blijven ontwikkelen, met als doel het: openen van mijn eigen trimsalon eind 2026. De ervaring die ik hier opdoe, zowel in het omgaan met dieren als in het samenwerken binnen een klinische omgeving neem ik straks mee in mijn eigen onderneming.

Tot die tijd zet ik mij binnen deze kliniek met veel zorg, aandacht en liefde in voor elk dier dat in de kliniek komt, en vind ik het fijn om eigenaren met een gerust gevoel te kunnen helpen.

Graag tot ziens in de praktijk!

Mariska Provo 

Paraveterinair

  “Van kleins af aan riep ik al dat ik met dieren wilde werken”

Lieve klanten,

Mijn naam is Mariska en woon samen met mijn man en 2 dochters.
In de zomer van 2025 hebben wij onze droom waargemaakt en wonen wij op een klein boerderijtje.
Wij hebben thuis 1 hond, 2 katten, 2 konijnen en 1 cavia en ook nog 2 pony’s genaamd Whistler en Firefly. Ik ben regelmatig buiten te vinden en ga ik ook graag samen mijn met gezin en onze hond Pepper op vakantie naar Zweden en Denemarken om er op uit te gaan in de natuur. Van kleins af aan riep ik al dat ik met dieren wilde werken, ik ben er mee opgegroeid en ik zou nooit zonder willen!

Toen ik in 2008 mijn vervolgopleiding aan het Groen College in Goes begon ben ik hier gestart als stagiaire en ik ben eigenlijk nooit meer weggegaan. Mijn opleiding tot paraveterinair heb ik daarom via een thuisopleiding gevolgd. In september 2022 heb ik inmiddels mijn 12,5 jarig jubileum mogen vieren bij Dierenkliniek Terneuzen!

Mijn werk als paraveterinair is heel divers. Naast assisteren op de spreekkamer of operatiekamer, het verzorgen van de dieren en het helpen van klanten aan de balie en telefoon doe ik ook nog wat administratieve taken op de praktijk.  Zo ben ik verantwoordelijk voor de voorraad op de kliniek en doe ik wekelijks alle bestellingen, maar houd ik mij ook bezig met de urenadministratie, de social media kanalen en nog heel wat andere dingen achter de schermen.
Doordat ik al deze dingen naast elkaar mag doen, verveelt mijn werk nooit en is er altijd wat te doen.

Hopelijk tot ziens op de praktijk!

Mariska Provo 

Paraveterinair

“Van kleins af aan riep ik al dat ik met dieren wilde werken”

Lieve klanten,

Mijn naam is Mariska en ik woon in Terneuzen met mijn man en 2 dochters.
Wij hebben thuis 2 honden, 2 katten, 2 konijnen en 2 cavia’s en hebben ook nog een Haflinger genaamd Whistler. Ik ben regelmatig buiten te vinden en ga ik ook graag samen mijn met gezin en onze jongste hond Pepper op vakantie naar Zweden en Denemarken om er op uit te gaan in de natuur. Van kleins af aan riep ik al dat ik met dieren wilde werken, ik ben er mee opgegroeid en ik zou nooit zonder willen!

Toen ik in 2008 mijn vervolgopleiding aan het Groen College in Goes begon ben ik hier gestart als stagiaire en ik ben eigenlijk nooit meer weggegaan. Mijn opleiding tot paraveterinair heb ik daarom via een thuisopleiding gevolgd. In september 2022  heb ik inmiddels mijn 12,5 jarig jubileum mogen vieren bij Dierenkliniek Terneuzen!

Mijn werk als paraveterinair is heel divers. Naast assisteren op de spreekkamer of operatiekamer, het verzorgen van de dieren en het helpen van klanten aan de balie en telefoon doe ik ook nog wat administratieve taken op de praktijk.  Zo ben ik verantwoordelijk voor de voorraad op de kliniek en doe ik wekelijks alle bestellingen, maar houd ik mij ook bezig met de urenadministratie, de social media kanalen en nog heel wat andere dingen achter de schermen.
Doordat ik al deze dingen naast elkaar mag doen, verveelt mijn werk nooit en is er altijd wat te doen.

Hopelijk tot ziens op de praktijk!

“Al van zo lang ik mij kan herinneren wilde ik graag iets gaan doen met dieren “

‘Ik ben Samantha en ik woon met mijn dochtertje en 3 hondjes in axel.

Eind februari 2026 ben ik gestart bij Dierenkliniek Terneuzen en mag ik deel uit maken van dit leuke team.

Al van zo lang ik mij kan herinneren wilde ik graag iets gaan doen met dieren, in 2020 werd die droom werkelijkheid en ik zou ook zeker niet meer anders willen.

Geen een dag is hetzelfde, van assisteren in de OK, helpen in de spreekkamer, mensen ontvangen aan de balie of de telefoon opnemen, het hoort er allemaal bij en ik vind het allemaal hartstikke leuk.

Omdat het gedrag van honden mij erg interesseert ben ik in 2023 een opleiding gestart om hier meer over te leren en mensen te kunnen begeleiden bij de opvoeding van hun geliefde viervoeter. Halverwege 2024 heb ik mijn diploma voor kynologisch instructeur behaald en momenteel ben ik nog verder aan het leren voor kynologisch gedragstherapeut.

Ik kijk er naar uit om u en uw dier van de beste zorg te voorzien.

Samantha Bruijnes

Paraveterinair

Samantha Bruijnes

Paraveterinair

“Al van zo lang ik mij kan herinneren wilde ik graag iets gaan doen met dieren “

‘Ik ben Samantha en ik woon met mijn dochtertje en 3 hondjes in axel.

Eind februari 2026 ben ik gestart bij Dierenkliniek Terneuzen en mag ik deel uit maken van dit leuke team.

Al van zo lang ik mij kan herinneren wilde ik graag iets gaan doen met dieren, in 2020 werd die droom werkelijkheid en ik zou ook zeker niet meer anders willen.

Geen een dag is hetzelfde, van assisteren in de OK, helpen in de spreekkamer, mensen ontvangen aan de balie of de telefoon opnemen, het hoort er allemaal bij en ik vind het allemaal hartstikke leuk.

Omdat het gedrag van honden mij erg interesseert ben ik in 2023 een opleiding gestart om hier meer over te leren en mensen te kunnen begeleiden bij de opvoeding van hun geliefde viervoeter. Halverwege 2024 heb ik mijn diploma voor kynologisch instructeur behaald en momenteel ben ik nog verder aan het leren voor kynologisch gedragstherapeut.

Ik kijk er naar uit om u en uw dier van de beste zorg te voorzien.